(+30) 22710 44139 naftmusi@otenet.gr

Το «Δήμητριος Πατέρας» του Αριστείδη Γλύκα

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2017

Υπήρχε φορτηγό πλοίο, 2.434 gross tons, κατασκευάστηκε τον Ιούνιο του 1890 στα βρετανικά ναυπηγεία Bartram, Haswell & Co. στο Sunderland (αρ. κατ. 143).

Το αρχικό του όνομα ήταν LYELL, με πλοιοκτήτες Wilkie & Turnbull, με βρετανική σημαία και το 1895 περιήλθε στην C. Thurnbull & Co.

Το 1913 αποκτήθηκε από τον Αναστάσιο Δ. Πατέρα, τον ιδιοκτήτη του σπιτιού που στεγάζει το Ναυτικό Μουσείο. Το πλοίο μετονομάστηκε ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ και ύψωσε ελληνική σημαία. Ήταν το πρώτο πλοίο που αγοράστηκε από τον Αναστάσιο Πατέρα µε δάνειο ύψους 7.000 λιρών από το γραφείο Μιχαλινού. Νηολογήθηκε στον Πειραιά και παρέμεινε στην πλοιοκτησία του έως το 1917 οπότε πουλήθηκε στον Α. Α. Καλλίνικο.

Σύμφωνα µε τα γραφόμενα από τον Ανδρέα Γ. Λαιμό στο βιβλίο του «Χρονικό των Οινουσσών», στο πλοίο συµµετείχε και ο Ιωάννης Μάρκου Λύρας. Ήταν επίσης το τελευταίο πλοίο που αποκτήθηκε από Οινούσσιους πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Μετέπειτα ιστορία πλοίου: Το 1922 μετονομάστηκε SKRA. Το 1927 πουλήθηκε στον Γεώργιο Γκρώµαν (Μ. Στεριώτης, διαχειριστής) και µετονοµάστηκε ISMINI. Το 1937 αγοράστηκε από την Ismini Steamship Co. (Ν. Δ. Κοτζιάς, διαχειριστής). Στις 15 Νοεμβρίου 1937, εξέπεμψε SOS ενώ ταξίδευε από το Setubal, Πορτογαλίας στη Rouen, Γαλλίας, λόγω διαρροής σε κύτς του. Κατέπλευσε στο Leixoes στην Πορτογαλία για εκφόρτωση και ακολούθως ρυµουλκήθηκε στη Λισαβόνα όπου πουλήθηκε σε τοπικούς διαλυτές.